roen

Înregistrarea decesului

Înregistrarea deceselor în registrele de stare civilă ale Comunei Bistreț
(în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 255/2024 privind normele metodologice de aplicare a Legii nr. 119/1996)


⚖️ CADRUL LEGAL

Potrivit HG 255/2024, înregistrarea deceselor este o obligație legală și se realizează prin Sistemul Informatic Integrat al Actelor de Stare Civilă (S.I.I.E.A.S.C.), care asigură evidența unitară și digitalizată a actelor de stare civilă în România.


🕒 TERMENE DE ÎNREGISTRARE

  • Decesul se declară în termen de 3 zile calendaristice de la data producerii. ( ex. Daca decesul a avut loc în data de 1 a lunii, declararea se poate face cel târziu în data de 5 a lunii.

  • În cazul în care decesul nu este declarat în termen, se întocmește un referat justificativ, iar în anumite cazuri este necesar avizul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor.


📍 LOCUL ÎNREGISTRĂRII

Înregistrarea decesului se face:
✅ La primăria unității administrativ-teritoriale pe raza căreia a avut loc decesul (în cazul Comunei Bistreț – Compartiment Stare Civilă)
✅ La orice oficiu de stare civilă din țară, în baza prevederilor HG 255/2024, prin intermediul S.I.I.E.A.S.C.


📄 ACTE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA DECESELOR:

  1. Certificatul medical constatator al decesului – în original

  2. Actul de identitate al persoanei decedate – în original

  3. Certificatul de naștere și/sau căsătorie – dacă sunt disponibile

  4. Actul de identitate al declarantului – persoana care anunță decesulLivret militar / decizie de pensie – dacă este cazul

  5. Documente adiționale, în funcție de caz (ex: certificat de deces emis de autorități străine, traduceri legalizate etc.)


⚠️ CINE POATE DECLARA DECESUL?

Conform legislației, decesul poate fi declarat de:

  • Un membru al familiei

  • Medicul sau reprezentantul instituției medicale

  • Orice persoană care are cunoștință despre eveniment


📑 ELIBERAREA ACTELOR

  • Certificatul de deces se eliberează pe loc, după validarea în S.I.I.E.A.S.C., cu semnătură digitală.

  • Se eliberează automat și certificatul/adeverința de înhumare/incinerare, obligatoriu pentru serviciile funerare.


🧾 INFORMAȚII UTILE:

  • Nu este necesară prezența tuturor rudelor – este suficient un reprezentant legal sau apropiat

  • Se vor face și mențiunile necesare în registrele de stare civilă (ex: pe actul de căsătorie, pe actul de naștere al soțului rămas în viață)

  • Decesele nedeclarate în termen se înregistrează doar cu avize suplimentare și justificări legale


📍 DATE DE CONTACT:

📍 Primăria Comunei Bistreț – Compartiment Stare Civilă
📬 Adresă: Comuna Bistreț, sat Bistreț, strada Calea Dunării, nr. 189, județul Dolj
📞 Telefon: 0251 355 180
📧 Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
🕐 Luni – Vineri: 08:00 – 16:00


❗ SANCȚIUNI ȘI OBLIGAȚII

  • Nedeclararea decesului în termen este contravenție și se sancționează cu amendă

  • Declarațiile false privind identitatea, cauza sau împrejurările decesului atrag răspundere penală


📌 Vă rugăm să respectați termenele legale pentru declararea deceselor, în scopul protejării drepturilor legale și al desfășurării în bune condiții a procedurilor administrative și funerare.

 


 

!!! Pentru întocmirea actelor de deces în zile nelucrătoare ( sâmbătă, duminică și sărbători legale ), vă rugăm să ne contacta-ți.

Ștefan Ionuț-Florin – 0772 097 214 - Șef serviciu/Ofițer de stare civilă

Pătru Marius – 0730 184 188 – Ofițer de stare civilă

 

 

Despre

Bistreț este o comună în județul Dolj, Oltenia, România, formată din satele Bistreț, Bistrețu Nou, Brândușa și Plosca.

©2025 Primăria Bistret